27.2.09

释放压力

最近你都很忙,
虽然我不是很清楚
你在忙些什么,
但是我知道你觉得有压力,
有时候你也会感到累,
每天都在为未来努力,
我们都知道那是值得的,
但我们可以适时地放松自己,
对吗?
我不知道当你觉得
压力太多的时候,
你都做些什么释放它,
而我呢?

我会把全部压力放在一边,
做些自己喜欢做的事,
或许看搞笑节目,
或许带我的猪出去走走,
然后在外面一直走,
不知道你有没有试过,
带着自己的狗
走透自己家附近的地方?
我曾经走完我家
的那个地区,
本来还想到另一边走走,
可是我家的猪不愿意,
只好作罢。

我也试过压力太大,
不知做些什么,
就抱着自己的枕头哭,
那个枕头都湿了,
我也累了,接着就睡着了,
过后,我又会变回那个开心的我,
我也试过放纵自己去发呆,
曾经一个星期不大出声,
我妈还以为我在发脾气呢!
有时候真的很大压力时,
我也会跑到山上,
看日出,
感概这个世界多美好,
总之皆是做很多事情让自己
觉得舒服的。

以前呢,我也很情绪化,
好像如果连天下雨,
或者有一首悲伤的歌,
我就会觉得这个世界真悲哀,
现在,我知道这个世界很大,
而宇宙比世界大上千万倍,
那么身为宇宙的小沙点,
而烦恼连灰尘都不如,
我们每天只是烦恼那些,
头痛这些的,
是不是有点傻呢?

我们可以试着开心的,
当感到压力压得快喘不过气,
就放松自己,
不用把自己逼得太紧,
酱也无法做好一件事的,
转换心情,
或许对那件事有点帮助。
知道吗?
以前你很少机会找人分享,
现在我愿意当聆听者,
听你说任何东西,
可能我无法给你最好的意见,
但是能给你最好的舒解方法哦!
爱你,所以我是你的专属聆听者···

1 评论:

jeang wei 说...

dear,now i tell you what i busying everyday...
1st
we have assembly every monday and friday
so i must go to my school before 730.
my school is abit different from others
quiz and test are decide by lecturer
if they want to do now or next day..
so i ahve to quickly prepare..
and assignment too
our assignment neeed to do alot of hand writting and sketching
so need time to do..
and this semester i'm already be a senior of 1st and 2nd semester...
so i need to lead them if they ahve any problems or questions.
and this semester too
i'll be busy to apply for training place
preparing application letter and resume
if the company require interview
i have to go for it.
and others things like go to senoirs or super super seniors house...
activities from my department
and others...
these what i'm busy every weekdays.
then weekend i have to help my father and complete my assignment which need more time to prepare...
so dear..
i have tell you what i do..
if still have any questions you can ask me
you are always welcome..
ok?
i'll share with you...
love you too..

发表评论