21.2.09

心情日记

不知道你有没有一个习惯
就是写日记了,
我没有这种习惯
(因为我很懒嘛)
但是有时候当我觉得心情
烦躁或则有些什么想记录下来,
我都会写下来,
因为或许哪一天
我会翻开阅读时
然后再回味一下
当时的感觉,
有时候会觉得以前的我
很天真,
有时候也会感激自己会记录下来,
因为我可以记得当时发生什么事。

其实这是一个很好的习惯,
能够提醒自己做过什么,
警告自己不重蹈覆辙,
或则心情不好时,
可以写出来发泄一下,
我知道你不会随便和人分享
自己的私事,
你也不会像人诉苦,
如果那个人你不熟,
你甚至不会和他谈关于家人的事,
我不可能每天让你向我诉苦,
因为我们无法每天24小时谈天,
或许你可以试着把开心的,
不开心的,
写在一个地方,
无论你想跟人分享的,
或者你觉得不想说出来的,
写出来发泄一下,
它能帮你转换心情,
也能让你头脑清醒点。

你不必把自己逼得太紧,
你认为呢?
我知道有些时候,
男生都喜欢收集,
但是不一定得把不开心的,
都放在心里,
其实我无论你开心的,
伤心的,
忧心的,
痛心的,
或者其他,
我都愿意和你分享,
我也会对你说出我的心事,
这也是情侣该做的事,
不是吗?
没有任何的隐瞒德···

希望当我不在你的身边,
你能够用另外一个方式
帮助你减低压力的方式,
我可不想你愁眉苦脸的,
我要我身边的人都是一样,
开开心心的,
欢欢乐乐的,
过着平淡幸福的生活,
好吗?

1 评论:

jeang wei 说...

honestly,i'm not usual to write dairy
but i used to thought to write a dairy for my own self
till now i've wrote 1 dairy during my training in national service
i wrote for my ex
but after we broken up
the book become meaningless
before we are together
i mean you and me
i don't dare to open it
i never been opened the book
i'm worry
i'm worry i'll be sad of it
the time have make me forget it
till now i read our blog
i recall it back
but
miracle
i've feel nothing
hehe
ok
back to our story...
dear,
why you say i'm keep my things from you?
is that i show my speechless face in front of you?
ya
i admit
i have something i keep from you
not about my ex
not about girls
just when i face hardship
or when i feel i'm lost...
i don't know how to say...
cause
a boy should be tough to protect his belover
make her feel she is secured
the sense of secure of a girl to a boy is very important...
right?
but dear,
i'll try to share
i'm not mean i want to destroy our relation
no
believe me
and i want you to share with
as what you say
sad
happy
crazy
and others
at least i know
i can reply you
althought i'm not always at your side
dear,
hope i can make your life happy
althoght somethimes i'm not the best..
ok?

发表评论