1.4.09

一个悲惨的结局

今天我和很多亲戚去扫墓,
我们在那儿从早上7点多,
到中午12点多,
坐着聊天,
聊是非还有谈最近,
当然,这些轮不到我去说,
我只是当个听众,
然而我听到了一个很悲哀的故事,
那时关于我的婶婶的姐姐,
是真人真事,
听了你都会无比讨厌那个臭男人。

故事的开始时,
4年前,
老婆发现了
她的老公在外偷吃,
而他的情妇是
她的好朋友,
可是她没有证据证明,
所以她派了两个小混混跟踪,
有一次,
小混混跟踪到他们偷情
那么老婆立刻就追上去,
而且看到情妇了,
但是老公挡住老婆,
而且吩咐情妇上车先,
老婆本来还想拉着情妇,
可是被老公挡着,
情妇也用手掌挡着脸,
所以老婆取法告发他们,
然而当老公上车以后,
老婆本来想以身挡着他们走,
老公却把车撞上老婆,
幸好老婆逃过了,
但是两个小混混却被撞了,
所以小混混就追上那辆车,
准备报复。

除此之外,
他们也经常为了情妇争吵,
好像,有一次,
当大家吃饭时,
老公的女儿,
就讽刺老公说,
为什么吃的如此快?
准备和那个女人幽会吗?
当老公听了,
他立刻摔碗,然后准备伸手打女儿,
但是女儿说你敢打,我敢告你,
幸好他也认了下来,
然后就离开家里。

也有一次,
当老公,老婆,和家人
到某个餐厅喝茶时,
老公也是很匆忙,
老婆就说,
怎么吃得酱急?
要去见那个女人吗?
老公立刻站起身就要打老婆,
但是被儿子阻止了,
那个老公既是在外,
都能随时准备打老婆,
那么在家里呢?
没错,在家里,
当量夫妻吵得最厉害时,
老公会拿起刀准备砍老婆,
但是老婆也不怕,
她说有本事你就砍下来,
老公没砍下来,
可是他见儿子也帮老婆说活,
惹怒了他,
就拿起椅子丢向儿子,
把脾气发泄在儿子身上。

他们之间的事已经
传导全部认识的人都是到了,
老公公然和情妇幽会,
他还能大声说自己没错,
即使两夫妻吵得很僵,
但是老婆还是原谅老公,
求老公回家,
可是最近一次,
老婆已经死心了,
她已经决定了离婚,
不想再见到那个忘恩负义的老公。
听说以前老公是一个负责任,
爱家,
要面子,
是个好男人,
但是最近这几年,
不知道为什么,
老公变得不再是以前的他,
他的家人也对他失望透顶,
甚至不愿承认那时家人,
还有情妇也是有老公的,
老公尚在人间。

我听婶婶说,
真的觉得很灰心,
我无法肯定告诉自己,
这世上没人能够不变,
但是我也不知道将来,
我会不会面对同一个情况,
那时很痛心的,
而且老婆也忍了四年,
才决定离婚,
但是我能够如此坚强吗?
故事也教会我,
无论如何,
女生还是得自己照顾自己,
即使有了老公,
还是不能发起独立的机会,
因为我们无法老公
能够照顾你的一生吗?

Dear, 很对不起,
因为我是无法100%相信
有人能够一直照顾我,
也不会背叛我,
所以,我还是要有自己的生活,
不然那天你离开我,
我会很痛苦的。

爱你,爱得太深……

1 评论:

jeang wei 说...

i think the man is too over already...
i don't know what has happened to the family.
but through what you have said the man really bad..
he shouldn't do that instead to appreciate what he is having now..
not easy to build up a family..
and what to say he already has children..
as you say,
a person will change his or her character by the anything such like the enviroment,person around them,an incident...
maybe the man out of control and need somebody to be with him...or he intentional to do so or he has want something from the women...
but all he has did is too hurt for his family..
especailly his wife who has sacrify so much for him...
i9'm not mean the man is right...
but i took my pity on the women and the daughter..
i think not only this family having a problem but much and much family are facing the same problem too or more worst than that...
as a hunsban and wife should believe each other
and of cause communicate is very important..
dan't wait the problem getting too serious only say out..
i can say that is too late..
arguement is always due to the different opinions...
so we have to accept each other and to respect.
i know why you say that you are not completely rely to me...
we really have to say ouit when we have amy unhappy or dislike to each other...
and of cause the like and happy too...
at least we can know and to prevent...
to understand more about you and me...
ok?
hope we can share more and more...
love you..

发表评论