2.4.09

孩子

我们真的是无话不谈哦?
之前就是黄色话题,
现在是关于孩子,
连结婚话题都跳过了,
哈哈……
记得我们聊起
如果一个女生知道自己
无法生育的话,
他一定会很伤心的,
毕竟没有多少人能够接受,
我不知道自己有没有
这么可悲,
但是我能够想象这是很痛心···

Dear, 为什么你就是要两个呢?
孩子太多很难应付的,
如果知道自己无法照顾太多孩子,
千万别生太多,
不然受苦的都市自己而已,
还有孩子们,
而且,
作为父母的责任真的很大,
要从小照顾到大,
要供学,要领导他,
不能管太多,
但是也不能太疏忽,
真的不容易,
不管,我们都得面对它,
但是现在只能想想,
我还不想生个孩子呢,
我们还不够成熟,
也无法靠自己养孩子,
所以,现在的一切纯粹当讨论。

Dear, 生几个的问题,
可不可以等我知道了又多痛
才决定吗?
我可不想那天后悔咧,
虽然我也认为一个太寂寞,
两个就刚好了,
但是还要考虑,
到底有多痛嘛~
嘻嘻……
还记得8年后,
我们才想结婚吗?
那个如果说我们8年后结婚,
就是大概28岁左右,
如果我们立刻生也得29岁,
会不会有点给他太老了?
哈哈……
我的意思是当孩子要读大学时,
我们也退休了,
还能供他们吗?
可是我又不想让孩子太依赖,
我希望他们知道钱不容易转,
我要他们学会半工读,
不然我怕他们不会珍惜,
而且,我也不会勉强他们
选择什么,
要让他们学会什么
什么选择才是适合他们的,
选了就不能后悔,
我也希望让他们
学会什么是责任,
当做了某个决定,
就得负起责任,
完成它。

可是想的永远都不是做的,
我们真的无法猜测
到底自己的孩子长成什么样,
会有怎样的个性。
所以,现在我们就得
锻炼自己的爱心,
耐性,
还有成熟了。。
嘻嘻……

爱你,可以打个商量,
别生太多吗?
因为你都无法抽空照顾孩子
(如果你还在航海)

1 评论:

jeang wei 说...

haha...
ya lo
we already skip too many step already..
but at least we know what is you and me thinking about the future..
and gat the picture about our future..
right?
hehe...
the yellow things is i'm curious
and want to know more about you...
if anything make you feel uncomfortable here i apologise la...
but sometime bay really very curious about sex
you know la..
boy are always active in that thing la..
hehe...
about the children ah...
cause if we are luckly we can get 1 boy and 1 girl ma...
then you can take care of the girl and i take care of the boy 1 lo...
and also boy for generate my next family next generation ma...
haha..
actually i know bearing a baby is very hurt...
cause the hole is too small to bear a baby...
right?
so a girl really need alot of siprits and supports to ahve a children...
but this is a very blissful thing cause we are generate our mext generation...
i beleive our family will be more happy...
and also..
to have baby is not play play
alot of thing you have to think and consider...
so we need to have prepare to having a baby..
not play play o...
ok,i'll respewct your decision too...
cause this is also need you to have confident and ready...
i won't force you to do whatever you don't like...ok?
so when we have sex need to prevent lo..like condom ah...haha..
yellow thing again..
but i heard if girl having too much of pil is not good...right?
hehe..
ok la...
love you too..muakx..

发表评论