19.3.09

那份压力

唉……
Dear, 你让我觉得担心,
我不是在怪责你,
只是我真的很担心你,
我怕你自己无法生活,
当你一个人在船上时,
遇到问题怎么办?
想来也不能怪你,
你比较少机会出来工作,
社会是那么的黑暗,
凡事别太逞强,
有的时候也要懂得装傻,
甚至别太有义气,
别当个笨蛋英雄,
这世上没英雄,
只有短命但逞强的人,
以后工作千万要小心,
别胡乱上当,
更不要太独立,
那是指别做个特别的人,
他们会踢掉那些特殊人物的,

Dear, 你要振作起来,
虽然你无法进到那家大公司,
可是不代表你没未来,
很多时候我们都无法知道
到底是好或不好,
甚至你进一家比较小的公司,
它能够提供你很多知识,
并不比大公司差,
说真的,
这些不是看那家公司
到底有多大,
或许该说比较有规模,
但是现在你已经决定了,
就别想那家公司了,
好好的在那边学,
过后,你想进那家公司都可以啦……

Dear, 我不是在教训,
只是和你分享我的想法,
我不知道,
你的不快乐,压力或者其他,
是因为拿起意外而变严重了,
还是因为那家公司拒绝你们,
我觉得你很容易鑽牛角尖,
即使是小问题,
你把它开得太大了,
没必要把自己逼得太紧,
我100%了解那种想快些的感觉,
我100%明了想让家人早些退休,
好好享受清闲生活,
我也100%知道你是家中唯一的男生,
你必须负起责任。

压力,
他真的很恐怖,
让人生不如死,
但是我也有压力,
我必须考好我的试,
我必须找份好工作供给家人,
我必须独自面对
工作上的问题,
我必须担心我哥的出路,
我也必须销给家人看,
我活得很开心,
真的,
只要他们一直还在,
我不理付出多少,
我只要他们开心,
我也开心了,
看,我一点压力也没有,
我甚至欠了很多钱,
很多人情,
现在我也担心你,
怕你无法独自面对困境,
怕你会钻太多,变疯了,
我不在你的身边,
好担心,你会放不开,
看不开,
老是在那边想东想西的.

你可以看到我很忙,
我可以把自己逼得很紧,
但是我没有,
因为我不想让支持我的人担心,
我可以告诉自己,
其实我很可怜的,
为什么上天不帮助我?
但是我却认为,
只要我在努力一点,
我就会得到我想要的,
我知会把压力放在一边,
当该笑时,我会笑,
当不该笑时,我也要笑,
我要开心过我短暂的人生,
不让自己有后悔的那一天,
即使明天,我不幸死了,
我不后悔,
我在尽最好的力量,
过我的人生,
你懂吗?

Dear, love you, appreciate you..

1 评论:

jeang wei 说...

sorry dear,make you so worry that day...
i know i'm too sensitive with a small thing...
cause i'm scare to loss
and will affect me
i don't know since when i start to be like that..
but i need time to cool down
to analyse the thing had happened to me
when i always feel stress?
as you say
i'm the only son in my family
i need to be take care of them as my parent are getting old and old
i've to be mature
never choose a wrong step
everything i expected very high
untill sometimes i'll cry
when i'm bath
when at the night i sleep
yesterday i met my friend at jusco
she says i'm too thin already compare before i'm was in form 5
maybe
i think is the sadness and stresses make me like that
2007 was the worse year i ever have...
the whole year i suffer
keep thinking the bad things...
why?
1st
my ex broke up with me
2nd
i'm not chosen in poly(after that i apply again)
3rd
family problems
4th
the whole year i don't know what i'm doing
2008
i'm chosen to study at poly...
but
the school life is out of my expectation
too suffer to be a new comer expecially
in my course
i can say that my course is very very special...
why?
we are not only study...
we have to do other things that we are not able to accept
the most is politics at there...
but i'm glad
cause my seniors are very good...
although i don't know how the super senior how to treat them
maybe will more worse
but now i'm usual already
cause i know when i enrol to real life working place
i'll face the samething
maybe will be more serious
2008 was no too bad as 2007
i always told myself
i'm better than others who are more worse
those refugees
many many cases can be read in internet
see?
i mcan control myself
just need time
time to adjust my mood
so dear, don't worry...ok?
i'll just share with you my thoughts
my feeling
and my love to you...
today i look myself with a big mirror
now i also agree with my friends
don't know how you think leh?
dear,i know you have alot question to ask me
but sometimes i can't reply you at 1 time...
cause alot i want to say already...
em...
if you have any question you can ask me...
anything also can...ok?
love you...


### ## ## # #
# # # # # #
# # # # #
### # ####


this time ok anot?hehe...

发表评论